فیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کلاژن را می توان یکی از مواد اصلی دخیل در ایجاد سفتی و استحکام پوست دانست که در بافت های محکم تری نظیر استخوان یا غضروف نیز بسیار مفید است. زمانی که کلاژن پوست شما کاهش می یابد و رشته های تولیدی آن تجزیه می شود، پیری پوست رخ می دهد. شرکت غذا و داروی آمریکا وظیفه بررسی کاربرد های روش های درمانی و ژل های تزریقی را دارد که به بررسی بیشتر کاربرد های تزریق ژل پرداخته است. در بخش زیر به ذکر کاربردهایی می پردازیم که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده اند. از دست‌کاری و فشار روی نواحی‌تزریق خودداری نمایید، پس از تزریق بلافاصله، نتیجه مشهود است اما ممکن است نواحی تزریق اندکی ورم داشته‌باشد و حجم محل را بیشتر ازمقدار واقعی تصور کنید.

این ژل بر پایه هیالورونیک اسید است که در صورت تزریق شدن در هر ناحیه از بدن با جذب آب باعث حجیم‌تر شده آن منطقه می‌شود. از انواع مدل‌های ژل لب کره‌ای می‌توان نورامیس و رووفیل را نام برد. تزریق ژل‌های لب و به طور کلی، تزریق فیلرها به لب، برای برطرف کردن نقص های لب در افراد صورت می گیرد.

  • برای روشتزریق ژل چانه، پزشک چندینتزریق ژلپوستی را در امتداد خط فک بیمار و چانه درست زیر پوست او انجام می‌دهد.
  • جهت کاهش تورم پس از تزریق، از خوردن نمک و غذاهای شور دوری کنید.
  • یکی از پرکاربردترین روش های اصلاح فرم بینی بدون جراحی، تزریق ژل در این ناحیه می باشد که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

همواره هزینه یکی از موارد مورد توجه متقاضیان درمان های زیبایی خواهد بود. تزریق ژل به صورت به منظور جوانسازی پوست صورت و حجم دهی به آن انجام می شود. صورت ممکن است در اثر افزایش سن یا عوامل دیگر، چربی خود را از دست بدهد و حالت افتاده پیدا کند. با تزریق ژل میتوان نواحی کم حجم صورت را پر کرد و چین و چروک و افتادگی پوست را بهبود بخشید.

باید توجه شود که لب بالا و پایین نسبت به هم متناسب باشند و در افراد مختلف با فرم لبهای متفاوت باید توجه شود که فرم لبهای هر شخص را تا میزان تناسب آنها اصلاح نمود. به همین دلیل این موضوع تزریق ژل اهمیت دارد که توسط پزشک متخصص انجام گیرد. این نوع عوارضی هم دارد که میتوان به کبودی، قرمزی، خارش و تورم و همینطور درد خفیف اشاره کرد که موقتند و تا یک روز پس از تزریق ازبین میروند.

این یک راه عالی برای مشاهده برخی تغییرات و بهبودهای چشمگیر در ظاهر شما است تا زمانی که برای یک گزینه جراحی دائمی آماده شوید. فیلرهای صورت برای بیمارانی که به دنبال جایگزینی حجم از دست رفته صورت یا تقویت خطوط صورت هستند ایده آل هستند. در برخی شرایط، می توان از آنها برای بهبود پوست شل یا چروک نیز استفاده کرد. ژل اصطلاحا به ماده ای گفته می شود که ظاهری شفافِ ژله ای و غلیظ بر پایه ی آب دارد و توسط بدن قابل جذب است. نوعی فیلر هستند که برای حجم دهی، جوانسازی و اصلاح نقاط مختلف بدن استفاده می شوند.

۹- اصلاح فرم بینی

ولی با اینحال، این ژل های گونه چیزی حدود شش ماه الی یکسال دوام دارند و بعد از آن همه چیز به وضعیت عادی برمی گردد و اشخاص می توانند برای تزریق دوباره، به کلینیک های زیبایی مراجعه نمایند. از آنجایی که داوطلبان معمولاً عوارض جانبی و واکنش بدن به درمان را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند اطلاع از عوارض جانبی تزریق ژل طبیعی بسیار مهم است. عوارض جانبی آثاری هستند که به طور طبیعی و موقتی بعد از تزریق ژل روی صورت به وجود می‌آیند. اندولیفت یک لیزر ترکیبی است که ترکیبی از جوانسازی پوست و کانتورینگ صورت است.

انتخاب برند مناسب ژل و فیلر

ماندگاری فیلر هم به توجه به نوع فیلر، بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارد. تزریق بوتاکس برای اکثر مراجعه کنندگان اثربخش است و نتایج بوتاکس 7 الی 10 روز بعد از تزریق قابل مشاهده است. اما سایر ژل های چینی و اوکراینی که مورد تایید وزارت بهداشت نیستند ، ممکن است باعث مشکلاتی شوند یا طول زمان موثر بودن ژل بسیار کوتاه باشد ، این نوع ژل ها به طور طبیعی ارزانتر هستند.

اما درصورتی‌که عوارض ماندگار بود، باید فوراً با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید. پزشک در این مواقع داروهایی تجویز می‌کند که شما باید آن‌ها را سر موقع مصرف نمایید. توجه داشته باشید که تزریق فیلر بینی هرگز برای افرادی که از برجستگی بزرگی روی بینی برخوردارند، مناسب نیست. بهتر است برای اصلاح بینی‌های گوشتی با مشورت پزشک متخصص از روش عمل زیبایی استفاده شود. باوجوداینکه ژل چانه به‌اندازه ژل لب و گونه در بین افراد محبوب نیست.

ژل های حاوی اسید هیالورونیک موقتی ترین گزینه هستند و بنابراین اغلب برای بیمارانی که برای اولین بار ژل تزریق میکنند، توصیه می شود. ژل‌ها بیشتر برای صورت استفاده می‌شوند و می‌توانند چین و چروک‌ها و خطوط ریز را پر کنند و همچنین صورت را حجیم تر نشان دهند. همچنین می توان از تزریق ژل برای درمان چین و چروک سایر نواحی بدن و پنهان کردن جای زخم نیز استفاده کرد. فیلرهای پوستی می‌توانند لب‌های نازک را حجیم کنند، خطوط کم عمق را تقویت کنند، چین و چروک های صورت را کاهش دهند، جای زخم‌های قدیمی را بهبود بخشند و گودی و سیاهی زیر چشم را کاهش دهند. مهم‌ترین بخش داستان تزریق فیلر جلسه مشاوره است و کیفیت این مشاوره تحت تاثیر دانش جراح زیبای و خدمات کلینیک است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تزریق ژل فیلر چیست؟

همه چیز درباره تزریق ژل لب فیلم تزریق ژل لب طبیعی و نچرال هزینه تزریق فیلر لب

کتاب آموزش تزریق فیلر فارسی دکتر صدیقه بیدکی تکنیک های ترزیق فیلر پوستی